Zhodnocení projektu – Dvanáct měsíčků
V úvodu projektu jsme si s dětmi pohádku přečetly. Pomocí demonstračních obrázků jsme si ukázaly jednotlivé postavy, popsaly jsme si, jak vypadaly a povídaly si o jejich vlastnostech a o tom, jak se v pohádce zachovaly.
Při pohybové chvilce si děti zahrály Macecha hledá Holenu, při této hře se děti navzájem hledaly v prostoru dle sluchu. Děti si také zahrály hru Můj měsíc, v této hře si děti procvičily název měsíce, ve kterém se narodily. Děti si i prošly překážkovou dráhu Na cestu sněhem, ve které si procvičily skok snožmo, prolézání, házení a podlézání.
Vypracovaly jsme pracovní listy: Pomůžeš Marušce najít cestu k ohýnku (mladší děti) a Dvanáct měsíčků (děti předškolního věku), děti si tak procvičily zrakové vnímání.
Pustily jsme si O dvanácti měsíčkách (Zdeněk Svěrák, Jaroslav Uhlíř, Sedmihlásek) a naučily se báseň Měsíce.
Během projektu si děti poskládaly časovou posloupnost pohádky, pověděly nám, v jakém měsíci se narodily, do jakého ročního období jejich měsíc patří a jaké má charakteristiky.
Děti si zahrály hmatovou hru Kdo je leden. Při této hře děti hledaly dítě, které představovalo měsíc leden, se zavázanýma očima dle hmatu. Pracovaly s didaktickou pomůckou, díky které přiřazovaly měsíce dle barev. Také pracovaly s didaktickou pomůckou O dvanácti měsíčkách, při které si procvičily počty a zrakové vnímání.
Ve volných chvílích měly děti možnost vybarvovat tematické omalovánky a poslechnout si audio verzi pohádky.
Fotky z projektu jsou k nahlédnutí ve fotogalerii.
Zpracovaly: Nikola Puszková a Lucie Nová
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
V této rubrice nejsou žádné články.