Zhodnocení projektu – Barvohrátky
V úvodu projektu jsme si s dětmi jednotlivé barvy pojmenovávaly s pomocí demonstračních obrázků. Děti nám také pověděly, co podle nich, jaká barva symbolizuje, nebo co se jim při pomyšlení na ní vybaví. Společně jsme si řekly, jaké barvy mohou smícháním dvou různých barev vzniknout. Děti také popisovaly své oblíbené hračky a jejich barvy.
Abychom procvičily barvy a orientaci v prostoru, zahrály si děti pohybovou hru Pan čáp ztratil čepičku, při které hledaly různé barvy v prostoru třídy. Jako další si děti zahrály hru Na barevné domečky. Tato hra spočívala v tom, že na zvukový signál děti zabíhaly a vybíhaly do svých barevných domečků. Nechyběla ani hra Škatulata, hejbejte se, kdy děti reagovaly na barvu. Jako poslední jsme si dětmi zatancovaly na píseň Barvičky (Míša Růžičková), při které jsme využily i barevné stuhy.
Při výtvarné činnosti si děti pomocí techniky asambláž vyrobily barevný kruh. Pomocí tempery si děti obtiskly své prsty a po uschnutí jim domalovaly obličej, nohy, ruce a vytvořily si tak malé barevné příšerky.
Děti si poslechly píseň Sedm barev duhy (BibiBum) a Barvičky (BibiBum), naučily se recitovat báseň Barvy.
Zahrály si také didaktickou hru Co má stejnou barvu a Plave mýdlo po Vltavě. Vyzkoušely si didaktickou pomůcku na procvičení barev a písmen, kterou využily i na zahradě. Měly také možnost pracovat s didaktickou pomůckou Barevná paleta.
S dětmi jsme si také udělaly experiment na míchání barev. Abychom ukázaly, jaké barvy mohou vzniknout kombinováním odlišných barev, udělaly jsme si společně pokus, při kterém jsme se barvy snažily smíchat a děti tak názorně viděly, jaké další barvy mohou vzniknout pomocí jejich míchání.
Děti si poslechly pohádku O veselé pastelce, jak přišla k barvičce a ve volných chvílích měly možnost vymalovávat tematické omalovánky.
Fotky z projektu jsou k nahlédnutí ve fotogalerii.
Zpracovaly: Nikola Puszková a Lucie Nová
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
V této rubrice nejsou žádné články.