Zhodnocení projektu – Emoce
V úvodu projektu jsme si s dětmi za pomocí demonstračních obrázků pojmenovaly základní emoce. Řekly jsme si také jak je můžeme prožívat, jaké máme pocity a nálady, jak se během nich chováme a jak s nimi můžeme pracovat.
Při pohybové chvilce si děti zahrály hru Smutný pejsek, ve které předváděly emoci smutku a navzájem si pomáhaly. Zahrály si také hru Na emoce, při které byly rozděleny na skupinky (každá představovala jednu emoci) a reagovaly na určitý zvukový signál. Měly možnost si zahrát i Chodí emoce okolo a zatancovat si na píseň Když jsi šťastný, zatleskej.
Ve výtvarné činnosti si děti vytvořily Kamaráda smajlíka a Základní emoce, kde malovaly, lepily a vystřihovaly. Vypracovaly si také pracovní list Kde cítíš? a Radost a smutek (obličej).
Děti se seznámily s básní Radost a poslechly si píseň Veselé žabičky.
Zahrály jsme si hru Dávám ti radost! a Hoď kostkou a předveď, ve které děti házely kostkou a předváděly, jak se cítí. Děti hrály také hru Pocity, v této hře byly děti rozdělené do skupin dle barev a emocí, jejich úkolem bylo hledat předměty ve stejné barvě, jako emoce.
Děti pracovaly s didaktickou pomůckou Skládáme emoce a Jakou emoci prožívá?
S pomocí emotivních maňásků jsme si s dětmi zahráli příběh. Děti si emoce také vytleskaly a spočítaly při tom slabiky.
Dětem byla přečtena pohádka Šest emocí - jak medvěd Tom žárlil. Poslechly si také pohádku O smutném klavíru a Červená Karkulka, při této pohádce děti předváděly, jak se postava cítí.
Ve volných chvílích měly děti možnost vymalovat tematické omalovánky.
Fotky z projektu jsou k nahlédnutí ve fotogalerii.
Zpracovaly: Nikola Puszková a Lucie Nová
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
V této rubrice nejsou žádné články.