Projekt na téma druhohory – éra dinosaurů děti velice zaujal a aktivity s touto tematikou vítaly s nadšením. Děti se snadno naučili slova písničky a s velkým úspěchem ji předvedly na vystoupení pro maminky. Také mnoho dětí nezapomnělo na „úkol“ přinést vlastní knihu o dinosaurech z domova, což svědčí o jejich nadšení pro toto téma. Knihy si opakovaně prohlížely i během volných činností, diskutovaly mezi sebou o velikosti dinosaurů a jejich potravě a jiných schopnostech. Také opakovaně prosily o přečtení textů z knih, které jim rozšiřovaly jejich dosavadní vědomosti. Pracovní listy a omalovánky vždy s chutí vypracovaly či vybarvily, vždy měly na výběr obměněné omalovánky s více druhy dinosaurů. Pohybové hry a překážkové dráhy děti plnily obratně a také s nadšením. Rády se nechaly přenést ve své fantazii do doby, kdy byly na Zemi obrovské přesličky a plavuně, kde se schovávaly před masožravými dinosaury, snažily se létat jako ptakoještěři, překonávaly močály jen po malých kamenech, prolézaly jeskyní při hledání úkrytu před obřím tyranosaurem. Ani práce s porovnáváním velikostí, skládání puzzle, číselnou řadou nebyla nudná a pravěká tematika děti motivovala. Při realizaci projektu paní učitelky rády využily teplého jarního počasí a některé aktivity přenesly na zahradu školky, použití pískoviště pro hru na archeology se opravdu nabízelo. Ale i jiné pohybové hry si na čerstvém vzduchu a zejména ve volném prostoru děti krásně užily. Děti se i na dále během volných činností a her samy vrací k jednotlivým aktivitám z projektu, prohlíží si knihy, vybarvují omalovánky, staví si domečky a ohrádky pro figurky dinosaurů, staví si sopky v pískovišti, hrají si na býložravé i masožravé dinosaury. Z toho lze usoudit, že se děti do projektu opravdu ponořily, že upoutal jejich pozornost na několik týdnů. Nadšení a elán dětí a pocit úspěšně realizovaného projektu nás také motivuje do dalších podobných aktivit. Již máme mnoho dalších nápadů na projekty a těšíme se na jejich realizaci v dalším školním roce.
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
V této rubrice nejsou žádné články.